30 de nov. 2016

Esqui de Muntanya - Inici de temporada. BOI-TAVASCAN-CERDANYA

Aprofitant la extranya nevada de finals de novembre que ha repartit neu de forma capritxosa per el Pirineu, hem anat a la Vall de Boí, i sortint de la estació d'esqui Boí-Taüll hem fet dos grans dies d'esquí-alpinisme amb unes condiciones de neu inmillorables: el dia 30 nov remuntem per les pistes més orientals de la estació (encara tancada) fins el Tuc de Moró. Descendeim en direcció E per creuar el torrent de LLevata  a pujar el Pic de Paiassos, on trobem la millor neu de l'any, per retornar en llarga remuntada per la Coma dels Estanyenets fins La Passada de Moro i pujar el Cap de les Raspes Roies .
El dia següent per el Coll d'Erta pijem per la cara N a la Pica del Cerví, que presenta forts pendents i ataquem per la dreta de la vertical del cim, que ens permetrà anar amb pells fins dalt.
Anem a trobar la baixada per un collet un 50 mtes del dim en direcció NE, per no repetir l'itinerari de pujada.  Després segim fins el Cerví de Durro i retornem a la estació.

El dia 2 anem a pujar el Campirme, a Tavascan, sortint des de el refu de la Pleta del Prat, on el Alf (guarda) ens ha atés de maravella. LLàstima que de neu n'hi havia poca i hem fet les primeres ratllades als esquis.
Ens traslladem a la Cerdanya i el dia 3 de desembre passeig per la Tossa d'Alp. El dia 5 pujem enmig de la boira, vent i poca neu al Monturull, que ens deixa bastant mal gust de boca.
 Finalment, el dia 6 de desembre anem a trobar camps de neu verge i de qualitat a La Carabassa.

Esqui de muntanya 2017 from Emili Ll on Vimeo.