14 de maig 2019

Chamonix esqui de muntanya.

Sis dies a Chamonix, amb unes idees i que després les vàrem canviar per les condicions.

Dia14/05 . Aguille du midi amb telefèric, molt de vent a laaresta de sortida. Remuntem el Glacier du Geant fins el refugi Torino i baixem tota la Vallee Blanche i Mer de Glace. El darrer kilómetre el caminem per la manca de neu. Sol i vent

Dia15/05. Pujem al Refugi Albert 1er, que està sense guarda. Sol i vent en alçada.
Dia 16/05 Ascens a l'Aguille du Tour, passant per el Coll du Tour per entrar a la Gelera du Trient. D'allà remuntem la canal que separa el cim N del S, i crestegem en mixte fàcil però exposat fins el cim S. El retorn per el mateix camí, però per el coll Superior de Tour (molt més fàcil en aquesta época) . Sol sense vent. Al retorn començava a enboirar-se.

Ruta al wikiloc :

Powered by Wikiloc

Dia 17/05  Caminem 250mts de desnivell i ens calcem el esquis a la pista que baixa fins la base de la estació dels Grands Montets. (la estació d'esqui està completament tancada ... no hi han ni pals , ni xarxes ni indicacions.... ni els cables de cap dels dos grans telefèrics !!!!  )Remuntem fins sota de l'Aguille des Grands Montets (faltaven uns 400mts) i ens retirem per que comença a nevar debilment i el dia es tapa.  Gaudim dels seracs de la Gelera d'Argentiere.

Dia 18/05 Dia completament tapat, anem a còrrer per el Balcon Sud, a les estribacions del Brevent.